כתיבה שיווקית


 

כתיבה שיווקית - כל הטכניקות כל הדקויות

 

כתיבה שיווקית נשמעת לכאורה כמשימה מאוד מאוד פשוטה: כל מה שצריךלעשות הוא לכתוב ללקוחות פוטנציאליים על החברה, על המותגים ועל השירותים הנפלאים שהיא מעניקה וזהו - הם יבינו, ישתכנעו ויקנו. נשמע פשוט נכון? זהו, שזה לא כל כך פשוט. זה לאכל כך מורכב אבל... כאשר מדובר על כתיבה שיווקית - יש כמה דגשים אליהם צריך לשים לב מההתחלה ולאורך כל הדרך. במאמר זה תלמדו את כל הפטנטים החשובים עבור כתיבה שיווקית אפקטיבית.

 

טיפ עבור מי שעוסק במלאכת כתיבה שיווקית- לא להיות גלוי מידי:

כתיבה שיווקית היא הדרך שלכם לתפוס את הקורא שהוא כאמור הלקוח הפוטנציאלי בעת שאינו מוכן. כאשר אדם הולך לתומו ברחוב או עובר ליד מרכז מסחרי ובחורה לבושה במדים שואלת אותו אם הוא רוצה לטעום דבר מה או שואלת אותו אם אפשר לעניין אותו במבצע חדש של חברה סלולארית - הוא מייד יודע שהיא עובדת מטעם החברה ושהיא תנסה למכור לו משהו. אך מתוך הפחד שיצליחו למכור לו או שיעכבו אותו משך זמן, הוא מייד אומר לא, אני עסוק וכו'.הציבור כבר יודע להפעיל את האינסטינקטים ולהזהר ממכירה אגרסיבית והאמת שגם נמאס להם שכל הזמן רק מוכרים להם ו"דוחפים" להם מוצרים שהם אינם זקוקים להם. ולכן, כתיבה שיווקית היא הדרך העדינה, הסמויה, האלגנטית ביותר למכור להם בזמן שהם לא מרגישים מאויימים. כאן טמון הסוד. השקט, התמימות לכאורה, המידע המעניין, הרלוונטי עבור האדם, אותו הוא בחר לקרוא מרצונות... וכאשר הוא לא מרגיש בסכנה ולאמפעיל מגננות - הוא חשוף למסרים המכירתיים / שיווקיים הקיימים בטקסט. כאשר כתיבה שיווקית נעשית על ידי אנשי מקצועי תותחיים - היא פשוט משיגה את המטרה במקום!


טיפ לעריה וכן כתיבה שיווקית באינטרנט - להיות ישיר! קצר ולעניין:

האינטרנט היא מדיה מהירה, דינאמית ותזזיתית. כל אמצעי התקשורת כיום הם טיפה יותר מהירים כי החיים כיום עובדים בקצב מהיר יותר.אבל אינטרנט במיוחד זו מדיה דינאמית. לכן, כאשר עורכים טקסטים בצורת כתיבה שיווקית, חשוב לשים לב שהתוכן עובר בצורה ישירה.אין לכתוב יותר מאמר או כתבה על גבי יותרמעמוד אינטרנטי אחד (אנשים לא טורחים לעבור לעמוד הבא), אל תכבידו בפרטים ובתיאורים. העבירו את המסר באמצעות כתיבה שיווקית בצורה קצרה, עניינית וקולעת.


כתיבה שיווקית לחומרי הסברה בתערוכות, כנסים, ימי עיון ואירועי קידום מכירות ויחסי ציבור שונים:

כאשר מנסחים חומרים אשר יוגשו ישירות לקהלי יעד פוטנציאליים בעת אירוע רב משתתפים, יש לדאוג לייצר בולטות, ייחוד, חוייה חד פעמית זכירה ובעיקר - יש לדאוג להמשכיות התקשורת בין הלקוח הפוטנציאלי לחברה. לכן, כאשר מנסחים חוברות, דפים, גלויות, מצגות ועוד, יש להקפיד על יצירת זהות מסחרית (דגש על שם החברה, לוגו החברה, מספר הסניפים, כתובתם, כתובת האינטרנט וכו'). יש להביא בחשבון שאותו קהל חשוף לעוד חברות רבות המפרסמות תכנים ואתם נמצאים בתחרות בה עליכם לבלוט!