פרסום באינטרנט


 

פרסום באינטרנט - זו לא בועה זו מכונת כסף

 

מדוע הפך פרסום באינטרנט לערוץ הפירסום החזק ביותר בארץ? מדוע כל חברה וכל אירגון מתחילים עם פרסום באינטרנט ורק באם עוד נותר להם תקציב ובאם נותר להם עוד צורך (זה לא תמיד קורה), הם ממדיכים הלאהלערוצי שיווק, פירסום, קידום מכירות ויחסי ציבור משלימים. פרסום באינטרנט הופך להיות אמצעי הפירסום העיקרי עבור חברות רבות מכל תחומי המשק: חברות קוסמטיקה, מספרות, מסעדות ועוד. בעלי עסק פוגשים את הלקוחות שלהם באתר ולכן לא נזקקים להשלמות באמצעי המדיה השונים.

 

מדוע פרסום באינטרנט הוא כל כך רווחי?

פרסום באינטרנט הוא פרסום בתקציב נמוך. לעיתים, תגלו שמערך פרסום באינטרנט אינו דורש אפילו תקציב פרט לשכר עבודה עבור עובדי החברה או עובדים מטעמכם. בכל הקשור לפירסום ושיווק דרך תכנים: הפצת מידע אודות חברה, מוצר, מותג או שירות חדש, דרך אתרים המסקרים את התחום, כל זה יעשה בחינם - אין כסף מאחר ועורכי האתרים מצאים למידע. האינטרנט הוא כלי אליו זורמים לקוחות בכדי להנות ממידע חופשי. ככל שיש להם יותר תכנים כך הם נכנסים יותר. בעלי אתרים אשר מתפרנסים מפירסום, זקוקים לכמה שיותר גולשים בכדי לדרוש תעריף כמה שיותר גבוה מהמפרסמים ולכן הם יעניקו לקוראים חוויית גלישה בצורת מידע מירבי כולל תמונות, קטעי וידיאו, מאמרים מקצועיים ועוד. כפי שבעיתון לאמשלמים לעיתונאי ו/או למערכת עיתון בכדי שאלו יכתבו כתבות עליכם או מטעמכם, כך גם באינטרנט לא משלמים. כל המטרה היא ליצור עניין, ליצור סקרנות, לספק תכנים חדשים ומהר, ליצור יחוד ולסמוך על מנהלי ועורכי אתרים שיהיה להם אינטרס להעלות את התכנים שלכם בחינם.


איך עובדים ארגונים וחברות אשר מפרסמים באינטרנט?

פרסום באינטרנט מתחלק לשלושה ערוצים עיקריים: 1. פרסום באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש. באמצעות חשבונות ממומנים במנועי חיפוש (גוגל ישראל לדוגמה), בעל האתר בעצם מתחייב לשלם למנוע החיפוש עבור כל ליד - כלומר עבור כל גולש שהוא (מנוע החיפוש) יפנה אל האתר. כך שכשאדם מחפש מילת חיפוש מיגרנה והאתר שלכם הוא אתר רפואי העוסק בשיווק תרופות,רופאים, מרפאות וטיפולים הוליסטיים ובין היתר עוסק במיגרנה, כך למנוע החיפוש יהיה אינטרס לשלוח את הלקוח כי זה עונה על צרכי הלקוח וכי מפעילי המנוע ירוויחו בעבור ההפניה. 2. פרסום באינטרנט באמצעות באנרים: פרסום באינטרנט הוא בראש ובראשונה פירסום מודעות פירסומיות בדיוק כפי שזה נעשה במדיות האחרות (עיתונים, פירסומות טלויזיה וכו'). במקרה של פרסום באינטרנט באמצעות באנרים, יש כמה מודלים כלכליים: רכישת שטח פרסום באופן חד פעמי כלומר תשלום חודשי קבוע עבור האלעת באנר באתר או האלעת באנר לאתר ותשלום עבור כל פעם שגולש נכנס לקמפיין, ממלא פרטים או מבצע רכישה. המודלים הם תלויי חוזים אישיים בין המפרסמים לבין בעלי האתר. 3. פרסום באינטרנט נעשה גם באופן חופשי וחינם באמצעות העברת תכנים אינפורמטיביים כלומר - טוקסקים, תוכן בבלוג, מידע המופץ בפורומים ורשתות חברתיות.